JRmobiel

Er op uit met de JRmobiel

Dag 10 – Zondag 5/9/2021

Ga naar dag 9

Nikotera  –  Oliveri                🌤️ 🌡️ 30     Rit 127 km  Totaal 2846km

Na het ontbijt, gaan we vlug nog even kijken naar het mooiste stukje strand dat we op deze reis al gezien hebben.

Onze reisbegeleiders lopen er deze morgen wat nerveus bij. Ze moeten het georganiseerd krijgen dat 20 campers hun ticket kopen voor de juiste ferryboot, om samen de oversteek te maken naar Sicilië. Als je de haven binnen komt gereden, staan er op het eerste zicht stewards, maar het zijn gewoon mannen die je proberen naar hun ferrymaatschappij te lokken, die een stuk duurder is dan de officiële. Maar we waren goed verwittigd en alles is vlot gegaan.

De straat van Messina, tussen Sicilië en Italië, is maar een 4km breed. De boottocht heeft dan ook maar 25 minuutjes geduurd, all-in.

Vanop de ferry hebben we ook het dak van ons Catho eens kunnen zien, amai, goed vuil.

We hebben het vaste land verlaten en zijn nu op Sicilië. Vanuit de drukke havenstad Messina rijden we via de kustweg naar onze volgende camping in Oliveri. Het vergt toch wat stuurmanskunst om alle obstakels te omzeilen, slecht geparkeerde auto’s en brommers, uitstekende reclameborden en balkons, wegversmallingen, overhangende takken, kortom volledige concentratie of er komen brokken van.

Op de camping worden de plaatsen toegewezen door loting. Iedereen trekt een nummertje en dat is dan ook je staanplaats. Daardoor is er ook geen koers om als eerste aan te komen en zo de mooiste plaats in te pikken. Een goed systeem van onze begeleiders, die het trouwens voortreffelijk doen en alles vlot laten verlopen.

We staan weer kort bij het strand en gaan vlug een duik nemen in de zee. Het water is niks koud, we stappen er gewoon in zonder de spastische stuiptrekkingen die je in onze Noordzee wel hebt.
Morgen komen we zeker terug.